6 август 2016 г.

соленки с рикота и скаморца / ricotta scones with scamorza







Продукти:

адаптирано от тук

250 гр. сирене рикота или фина извара
100 гр. меко масло
1 яйце + 1 белтък ;   жълтъка с 1 ч.л. вода- за намазване
1 ч.л. сол
280-300 гр. брашно
5 гр. бакпулвер ( 1/2 пакетче )
4-5 с.л. натрошено краве сирене
200 гр. настъргано сирене скаморца  ( или някакъв друг пушен кашкавал,може и обикновен кашкавал )
чубрица






Приготвяне:

Разбийте в купа (аз правя това с миксера и бъркалките за тесто на ниска степен ) мекото масло,изварата,яйцето и белтъка.
Добавете брашното,солта и бакпулвера,пак разбийте.
Накрая сложете сиренето и настърганата скаморца.Хомогенизирайте ,докато сирената се разпределят равномерно в тестото.
Прехвърлете тестото в найлонов плик или загърнете в свежо фолио и приберете в хладилника за 1 час да се охлади и стегне ( така после ще е много по-лесно за оформяне ) .
Разделете тестото на 5-6 части,оформете ги на топки.
На набрашнен плот разточете всяка топка  на кръг с дебелина около 8 мм .Може да оставите сконите и по-дебели,а може и както е при мен-като соленки .
Всеки кръг разрежете на триъгълници като торта,примерно на 6 .
Пренесете соленките в тава,покрита с пекарска хартия.
Намажете ги с разбития с вода жълтък и поръсете с чубрица ( или ким,риган,босилек,мащерка и др. ). Аз поръсих някои освен с чубрицата и с малко скаморца.
Изпечете сконите в загрята на 190 гр. фурна до златисто.



4 коментара:

  1. Роси,прекрасни са!Изглеждат страхотно и страшно се изкушавам!!! Соленките са ми слабост!

    ОтговорИзтриване
  2. Обожавам соленки, Роси и следващия път, като правя ще надниква при тези :) Такъв приятен аромат на сирена се носи от тях, докато се пекат :) Добре, че си префасонирала от скони, на соленки :) Тези скони все дебелки ми се виждат.
    Поздрави, другарче мило и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Роси, благодаря за идеята! Открадвам я и запрятам ръкави, да видим при мен какво ще се получи ;) Много са изкушаващи твоите соленки! Слънчев и отпочиващ август!

    ОтговорИзтриване
  4. Много вкусно ми намигат тези солееенки:)

    ОтговорИзтриване