4 юли 2012 г.

плодова пита без яйца






Тази рецепта на Таня ми влезе в ума моментално щом я представи миналото лято !
Нямах търпение да я опитам и много скоро намерих време да я приготвя.
От бързане и нетърпение обаче пропуснах да си набрашня тавичката,в резултат на което сладкишът залепна зверски.Начупи се при изваждането и грам не ставаше за снимане.
А преди това направих толкова постъпкови снимки,та си казах-ееее,няма да я бъде тая,ще се прави пак! :)
Питата, на която й се развали фасона ,си я хапнахме от сладко по-сладко,нищо че се беше начупила.
Та в този случай снимките от подготовката са от първия опит,а резултатът- от втория.






Продукти за форма с диаметър  26 см :

170 мл. прясно мляко
100 гр. захар
60 мл. олио
около 210 гр. брашно
1 бакпулвер,1 капсула есенция цитрон,1/2 капсула есенция ром
1 п. ванилена захар с аромат на лимон

3 нектарини






Начин на приготвяне:

В купа пресях брашното,добавих другите сухи съставки и есенции.Отмерих прясното мляко и олиото, и ги добавих при сухата смес,хомогенизирах.Получава се гъсто,лепкаво тесто.
Подготвих прасковите,нарязани на полумесеци.



Първият път не бях разбрала точно превода и процедирах така:

Половината от тестото разпределих равномерно в тавичката:


аз забравих,но вие освен маслото непременно набрашнете формата  или  най-добре ползвайте спрей за печене

парчето пекарска хартия служи за по-лесно изваждане на сладкиша,защото формата не е откопчаваща


Върху него подредих половината прасковени резени и сложих да се пече в загрята на 170 гр. фурна за около 5 мин.,колкото да се захване тестото:






След това извадих тавичката от фурната,разпределих равномерно останалата половина тесто и подредих другите резени нектарини:






Върнах да се доизпече,до суха клечка.





На следващото правене реших пак да прегледам рецептата на Таня,и тогава дейстах така /този път ползвах откопчаваща форма,намазана с масло и облицована по дъното и стените с пекарска хартия /.
Разпределих половината тесто и сложих да се пече за 5 мин. в загрята на 170 гр. фурна.
Извадих тавичката,подредих половината резени нектарини,разпределих останалото тесто и завърших отгоре с другите плодове.
Върнах да се изпече до суха клечка.





И в двата случая сладкиша беше чудесен!
Харесва ми и това,че плодовете са на два реда и се усещат много по-осезателно,отколкото в онези сладкиши,където са само отгоре.
Провалите си имат и хубавите страни - два пъти си подсладихме душичките,а и с тази рецепта приключи веднъж завинаги сагата с намаслени и набрашнени тави и форми,защото от тогава ползвам  спрей за печене.






Таня,благодаря за рецептата,много ни хареса сладкиша!



55 коментара:

  1. Роси, и аз съм имала толкова вкусни изпълнения, но много нефотогенични :)
    Чудесен сладкиш, ухаещ на плодове!
    Виж спрей за готвене тук не мога да намеря!
    Прегръдка, мила и хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,и аз не мога да намеря по магазините,но си го поръчвам от сайта,чийто линк съм сложила-с 1 бр. изкарвам поне половин година.
      Хубава сряда и на теб,мила!

      Изтриване
  2. Абе да ти кажа, и нефотогеничен и начупен няма да го върна и ще го огреба от тавичката
    Страхотен е станал сладкиша, Роси!
    А в момента си пийвам кафенце в твоите чашки и все едно съм ти на гости!
    Прегръщам те миличка и ти пожелавам усмихнат ден:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,верно ли в онези чашки-иеее,много ми стана драго да разбера,че си ги ползваш!
      И аз те прегръщам и ти пожелавам днес много усмивки!

      Изтриване
  3. Много хубав сладкиш ,Роси ! ..... Всички знаем какви ядове берем когато искаш да извадиш нещо от тавата и то се начупи :) ...Важното е че ви е харесал :) !
    Прегръдка за един усмихнат ден !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ванюша,това са задълженията на блогърстването-да запазиш търговския вид,за да го представиш добре.А аз като ми се случи нещо подобно много се заинатявам и следва повторение :) .
      Прегръдки и от мен за теб!

      Изтриване
  4. Прекрасно си я накиприла и надиплила:) Много красива е станала , Роси!

    ОтговорИзтриване
  5. Ох, е такива вкусни провали най-ги обичам. Защото съм имала случаи на провали дето не стават за нищо:):):). Откакто направих моя блог големи ядове бера в кухнята:):):) Голям смях с търговския вид:):):) Роси, сега вече ти е прелест сладкиша! Наистина е идейно с плодовете вътре в сладкиша. Изглежда много съблазнително! Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,верно е,блога изисква време и суетене не само да се приготви,но и да се представи добре рецептата,което признавам на моменти ме е отегчавало,а понякога амбицирало да не се предавам на неочакваните провали :) .
      Прегръдки сърдечни от мен!

      Изтриване
  6. Големи премеждия с този сладкиш си имала :) Важното е, че сте си го хапнали сладко сладко! Много добре изглежда и на мен ми допада това, че плодовете са на два реда. Росинка, изкупила си всички спрейове за печене, за нас не остана :))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зорничка,имай търпение,ще получат пак,явно много хора са се убедили,че си заслужава разхода,а и е съвсем икономичен.Аз откак го ползвам мажа формите за всичко с него-мъфини,питки,козунаци,сладкиши,блатове за торти,кексове и т.н.
      Благодаря,че ме похвали и поздрави от мен!

      Изтриване
  7. Роси, страхотен сладкиш! И толкова ароматен!И си го разположила в страхотна чиния!!!

    ОтговорИзтриване
  8. Роси,много хубав е сладкиша! И на мене ми допадна,че е на два реда.Наистина така плодовете се усещат повече, а сега лятото трябва да им отделяме повече внимание!Блатовете и подложките според мен са за поддръжка! А какъв стайлинг си му спретнала с тази зелена тревичка?... Много ми липсва тревата и градинката!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче,и аз съм на същото мнение,обичам плодови десерти,а на този хубавото е,че е с малко продукти,а става сочен,вкусен и много плодов!
      Зелената тревичка ми е любим декор :) .
      Поздрави!

      Изтриване
  9. Thank you so much for trying out my recipe, dear Rosi!
    Your nectarine cake turned out fantastic!! I am so sorry that it did not work out for you the first time, I usually take baking paper all over the pan, to make sure the dough does not stick... A baking spray is an excellent idea too!!

    Gorgeous, colourful and lovely presentation!

    Have a wonderful day!
    Tanja

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня,благодаря още веднъж за прекрасната рецепта,пред твоите красиви снимки бе невъзможно да му устоя!
      А несполуката е само по моя вина от недоглеждане,но пък ме амбицира да изпробвам най-после спрей за печене и съм изключително доволна!
      Много се радвам,че намина отново при мен и се надявам проблемите с блога ти да са решени!
      Сърдечни поздрави от мен! :)

      Изтриване
  10. Супер, супер, рецепта за мен :) Мерси, Роси, ще го направя още тези дни. Мисля да опитам с кокосово или бадемово мляко и ще споделя резултата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дилянче,хвърляш ме в завист за кокосовото мляко,фантастична идея,доклада от сега знам,че ще е положителен!Да ви е сладко!

      Изтриване
  11. Роси, супер е десерта! Много свежо звучи с тези нектарини! Иначе и аз миналата седмица пекох един кейк с пълнеж, който изглеждаше великолепно преди да го обърна - така беше залепнал, че освен, че се разпадна, трябваше да накисвах формата цял ден, за да успея да я измия. Но си го хапнахме де...беше много вкусен, но не беше за снимане:) Случват се такива работи.:) Хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А,случват се и още как :) .
      Хубава вечер и усмихнато утре!

      Изтриване
  12. Роска, напълно те разбирам ... у нас обаче настава бурна радост от страна на половинката ако нещо се разтроши преди сервиране, защото няма да трябва да чака да се суетя да го снимам :) Плодовата пита е станала убийствена! Всеки път съжалявам, че не са развити толкова технологиите, че да можем да си телепортираме по малко храна :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абе да ти кажа,добре,че изостават технологиите в това отношение,защото при толкова много блогове и изкушения безброй представяш ли си.....направо ще се затъркалям :)))) .
      За снимките моите вече са претръпнали и рядко някой виси в неистово очакване :).
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  13. Роси, този сладкиш ме хвърли в размисъл, като гледах що аджеба му е паднал плода по средата чак... а то какво било, поставял се на два етапа. Много е сочен с тези нектарини. Тази вечер се канех да правя един друг сладкиш, сега се чудя дали да не пробвам това тесто. Ще го измиля, докато се прибера.
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха дано си направила какъвто и да е,че напоследък тази част от кулинарията много я избягвате у вас,пазите линия сигурно :) .
      Ще видя в отчетната какво си измислила накрая!
      Благодаря ти и лека нощ,мила!

      Изтриване
    2. защото има пресни плодове сега, Роси :))
      Предпочитат ги така, пък аз не се натискам, знаеш :)
      Ето от снощи имам една кофа с кайсии, която само я прибрах в хладилника, че така били най-вкусни.

      Изтриване
    3. Ееее,пресни,пресни,ама то омръзва,че то аз от 1 година съм все на плодове до обяд и вече ме потриса от тях :) .
      Щом така искат твоите тъкмо едно перо по-малко :) .

      Изтриване
  14. Роси,не мога да ти смогна на вкусните десерти.Правиш ти,харесват ми и ги правя и аз...И този ще е в резервите.Аз пък се чудех ,защо аджеба е този лист хартия по средата-хитринка.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. хехехе,хитринка тя...ама не проработи,защото забравих да набрашня тавата. :)
      Живе,вие обичате сладичко,и на този ще му дойде реда и да ви е вкусно!
      Хубава и на теб!

      Изтриване
  15. Много е хубав, Роси, перипетиите са си заслужавали!
    Харесвам плодовите десерти - ако изобщо се навия да ям нещо сладко, предпочитам плодово да е :)
    А този спрей и мен ме заинтригува, ще поразгледам в сайта.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Спрея е голяма работа,още докато не ми е свършил единия се зареждам със следващ,много ми е полезен.
      Благодаря ти и прегръдки,Лети!

      Изтриване
  16. Ооо, какво лятно плодово изкушение има при теб, Роси! Много вкусно и ароматно ми изглежда!
    Сега ще го погледна и това спрейче :) Може да нямам време за готвене, но пък в последните дни смело купувам разни всевъзможни кухненски пособия.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче,няма страшно,всичко ще си дойде на мястото с времето :) ,ти купувай сега да има.
      Радвам се,че ти допада десерта!Прегръдки за ангелчето! :)

      Изтриване
  17. Роси, начупена, неначуена, вземам я цялата;) Така обичам плодови пити- мама правеше често като бях малка. Няма да пропусна да го направя някой ден, да знаеш;)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да е така,Марта,пък и е идеален за бързо приготвяне-с малко продукти отличен резултат!
      Хубава да бъде и за теб,скъпа!

      Изтриване
  18. Прекрасна е, Роси! Не видях начупеното, плодовете ме грабнаха, сигурна съм, че е много вкусна! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Ева!Начупеното не ставаше за гледане,та го правих втори път :) .
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  19. Ауууу, как го спретна това блаженство без яйца???!!! Царица си и на плодовите пити, мила!!! А онова, дето уж се било начупило ;) можеше да го пратиш насам :)))

    Прекрасен ден ти желая и отивам да си наваксам с вкусотиите, дето съм пропуснала напоследък (много съм виновен, признавам!!!)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аха ще пратя,нали знаеш с каква давност са снимките при мен,пък точно тези са от миналото лято и питата е само спомен мил :) .
      Знаеш,че не се сърдя,имаш си причини,пък и нали после наваксваш най-усърдно!
      Благодаря ти,слънце!

      Изтриване
  20. Роси ,сладкиша е разкошен !Хареса ми, че плодовете са на два реда!
    Това определено го прави по-сочен,ще пробвам някой ден.
    Много апетитни снимки!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  21. О, Роси, как да пропусна да съм на зелената морава !Нали знаеш , че съм винаги на една ръка разстояние.Просто съм кротка и мълчалива.Прекрасни летни предложения ни показваш!
    Весело лято и много кулинарно вдъхновение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили,къде се губиш?Драсвай по едно здравей да знам,че си ми била на гости :) .
      Хубаво лято и на теб!

      Изтриване
  22. Роси, прекрасна пита, а с вкуса на нектарините става неустоимо вкусна! Сърдечни поздрави и една прохладна и приятна вечер от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  23. Роси, да знаеш как ми липсваше ти и твоите вкусни рецепти...тази сутрин от много време откраднах минутка и погледнах какво става тук - толкова ме заплени сладкишът ти, че и аз спретнах един, с кайсии и с 1 яйце. Даже не стигна до снимка, излапа се на мига!
    Обещавам вече да съм по-редовна и да наваксам пропуските!
    Прекрасен остатък от седмицата и прохладни почивни дни ти желая, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По заглавието при теб разбрах причината да те няма,но и на мен тези дни не ми остава ред да ви изчета и разгледам,защото и аз стягам куфара.
      Радвам се,че съм ти подействала подстрекаващо,скъпа!
      Много прегръдки за малчовците от мен!

      Изтриване
  24. От любимите ми сладкиши в твое прекрасно изпълнение!За малко да пропусна поредното кулинарно приключение, Роси!Добре че тук, в планината отвреме на време имам интернет!Снимките са прелестни, а цялото представяне перфектно!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оооо,Соня,в Белинташ си значи....идвам скоро наблизо и аз.
      Благодаря ти и хубави дни ти пожелавам!

      Изтриване
  25. Вкусно и неустоимо лятно предложение!


    Поздрави и пожелание за по-прохладен ден:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Леви,благодаря ти!
      Поздрави и от мен и хубав ден!

      Изтриване
  26. Направо неустоимо, гледах и преглъщах. Страхотен е!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  27. Аааах, много съблазнително изглежда.
    Много ми харесва всичко, това ще се опита.
    Поздрави.:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рони,благодаря ти!
      Поздрави и вълнуващо лято ти пожелавам!

      Изтриване