3 март 2011 г.

баница със сирене




Вече съм публикувала рецептата й,но с добавен спанак,затова ми се иска да я напиша отделно и за онези,които не са любители на зелениите или пък,които са решили да си хапнат класическа млечна баница със сирене.



Продукти:
1 п. фини точени кори,може и от 500 гр.
80 гр. краве масло
около 250 гр. сирене
5 яйца
1 ч.ч. прясно мляко
200 гр. кисело мляко
1 ч.л. сода бикарбонат или 1/2 пакетче бакпулвер




Начин на приготвяне:
Разбийте 4 яйца с киселото мляко, в което предварително сте разбъркали содата/угасена с няколко капки лимонов сок/.Содата може да замените с 1/2 п. бакпулвер.
В чиния натрошете сиренето с вилица.
Разтопете маслото .
Вземете един лист от корите,намажете го с масло с помощта на четка или накапете тук там с лъжичка,отгоре сложете втори лист.
Поръсете го със сирене и яйчена смес ,и навийте на руло.
По същия начин продължете и с останалите кори,а рулата подреждайте в правоъгълна тава едно до друго,или в кръгла тава,тогава ги оформете на охлюв като вита баница.
Нарежете баницата на парчета и я залейте със смес от 1 ч.ч. прясно мляко и 1 яйце.
Най-отгоре поръсете с останалото разтопено масло,или ако не е останало подредете тънки парченца масло. 
Сложете да се пече в предварително загрята фурна на 180 гр.



2 коментара:

  1. Ох, Еликсирче :) да имаше и на мен някой да ми направи една такава вкусна баничкаааа...

    ОтговорИзтриване
  2. Ами,веднага се сещам кой-една страхотна кулинарка,Мина се казва,поговори й,мисля,няма да откаже,пък ако се дърпа:) ....ще ти направя аз с най-голямо удоволствие,само трябва да прежалиш 500 км.:)) !
    Тази баница ми стана любима още от първия път,от тогава само нея правя,не помня вече колко пъти...

    Поздрави сърдечни!!

    ОтговорИзтриване